Riport / A mi hazánk természete!

By Unknown - április 21, 2017

A mai napon egy nagyon kedves bloggerinát ismerhettem meg picit közelebbről.

  Mónikával mindketten nagyon szeretjük az állatokat és a természetet is, így öröm volt vele dolgoznom. Remélem a TI szívetekbe is belopja magát blogja, ahogy az enyémbe. 



1. Mesélnél, picit magadról kérlek (Mennyi idős vagy? Hol élsz? Mivel foglalkozol jelenleg)

Sziasztok! Mónika vagyok, 26 éves és Baranyában élek apummal és a bátyámmal. Idén már 4. éve boldog kapcsolatban vagyunk a párommal. Mint frissen végzett szociális gondozó, jelenleg egy idősek otthonában dolgozom gondozónőként, a lakóhelyemtől nem messze.


2. Elmesélnéd, kérlek, hogy miért pont ebben a témában blogolsz? 
Milyen sikereket értél el a blogolás révén?

A blogom indulásakor még nem igazán volt meg az a kialakult kép a fejemben és az oldalon, mint amit most látsz. Egyszerűen csak szerettem volna kipróbálni a blogolást s idővel végig gondoltam azt, mi is amit igazán szeretek, mi az amit szívesen megosztanék másokkal. Ebből alakult ki az, hogy a blogom az állatokról és a növényekről fog szólni. Úgy gondoltam ezt a két témát szeretem annyira, hogy bármikor szívesen írjak róluk. Állat a ház körül mindig is volt. Ma már nehéz lenne elképzelnem, hogy legalább kutyám, macskám ne legyen. S ahogy én szerettem volna őket minél jobban megérteni, mind a viselkedésüket, mind a gondozásukat illetően, úgy véltem mások is épp úgy meg akarják érteni őket. A virágok iránti érdeklődésem pedig nagymamámtól ragadt rám. Sajnos tőle már nem tanulhattam meg a virágokról sok mindent. Később testvérem dísznövény és zöldség termesztői, illetve virágkötői tanulmányai miatt újfent elkezdtem foglalkozni itthon a növényekkel. Mondhatni ez adta a blogom másik témájának az ihletét. E mellé társult a környezetvédelem és a hulladékgazdálkodás is.
Igazán áttörő sikereket még nem értem el a bloggal kapcsolatban. (gondolok itt díjra, vagy bármiféle helyezésre…) Amiről én úgy gondolom, hogy mégis siker az az, hogy a Párom a legjobb és legkedvesebb olvasóm, ő a kritikusom, aki megemlíti, hogy valahol hibáztam (elgépelés, képméret…), tehát röviden támogat a blogolásban és nem utolsó sorban a statisztika szerint az adatforgalmam is jónak mondható:)


3. Nagyon érdekel engem és szerintem az olvasóimat is, hogy mik a terveid a jövőre nézve, esetleg elárulnád nekünk?
Tervezel esetleg saját YouTube platformot, hogy népszerűsítsd azt, amit képviselsz?

A gondolat a YouTube platformról meg volt. De még nem vagyok biztos ebben, hogy ténylegesen meg is valósítsam. Bár a népszerűsítés céljából igazán megfelelő lenne. Mint jövőre néző tervként is megmerném ezt említeni. Ezen felül vannak még ötleteim, terveim az oldallal kapcsolatban (természetesen témánál maradva), de ez egyelőre még maradjon az én titkom, mert még csak tervezés alatt áll. :)


4. Kíváncsi lennék, hogy melyik cikk megírása volt a legnagyobb kihívás, és miért?

A jelenlegi felállás szerint konkrétan egy ilyen cikket nem tudnék kiemelni. A hulladékgazdálkodás és energia felhasználás témakör viszont a legelgondolkodtatóbbnak merném mondani. Amik ebben vannak cikkek több időt és keresgélést igényelt, mint amikor szobanövényekről írtam. Természetesen minden cikknél törekszem a hitelességre, de itt számba vettem azt is, hogy ne legyen száraz, túl hosszú és ne legyen ismétlés benne. Úgy éreztem, azért is nehezebb/elgondolkodtatóbb, mert kevesebb embert érdekel az energia felhasználás, mint a kutya/macskatartás. (Persze lehet, hogy tévedek)


5. Melyik az a poszt, amire a legbüszkébb vagy és ajánlanád az olvasóknak?

Itt is azt mondhatnám, hogy nincs konkrétan olyan, amit kiemelnék, hogy arra vagyok a legbüszkébb. Meg vagyok elégedve az elért eredménnyel. Vannak jobb cikkeim, vannak, amik érdekesebbek a másiknál… de ha mégis lenne olyan, amit kiválasztanék és ajánlanék az olvasóknak, az a Kecsketej jótékony hatásai cikkem lenne, illetve a fogalomtár.


6. Mit szólt a családod és a baráti köröd, mikor megtudta, hogy te blogolsz? Támogattak? 
Mi a véleményed a blogger világról?

Mint ahogy említettem Párom elfogadta, támogat és rendszeres olvasóm is. A családom többi tagja nem igazán szokott böngészni az interneten, így nem csak engem, hanem mást sem igen olvasnak. Hobbimként gondolják, mellyel én foglalkozom.
A blogger világ eléggé színes. Természetesen sok hasonló blog létezik, ugyanolyan témákkal, de a blogerek miatt lesz picit más mindegyik. Vannak, amik egyáltalán, vagy csak kevésbé tetszenek, van, amelyik jobban tetszik. Mások blogait olvasóként, érdeklődőként szoktam nézegetni.


7. Szerintem nem is tudtad, de én imádom nagyon az állatokat. Jelenleg épp egy foxi kislány „anyukája” vagyok, már 6 éve. 
Esetleg aki még nem ilyen jártas a kisállat tartásban, mint én, annak tudnál valami tanácsot adni?
Mire figyeljünk oda, ha egy társat választunk magunknak? (pl: kutyák)

Mindenképp olyan kutyát válasszunk, akiről tudunk gondoskodni. Végig kell gondolnunk azt, hol élünk. Kertes családi ház, vagy csak udvarunk van és kert nincs, panellakás…. Fésülnénk-e, ha hosszú szőrű, mozgás igényét tekintve tudjuk e biztosítani a számára megfelelő mozgást, van e időnk arra, hogy el vigyük sétálni. Az anyagi kérdést is érdemes végig gondolni, nem csak az évenkénti oltás miatt, hanem a kutya táplálkozását tekintve is.
A családnál, ha van gyermek, szintén egy döntő dolog szokott lenni kutya választáskor.
Ezeket mind azért tartom fontosnak, hogy választás előtt gondolják végig a leendő gazdik, mert ezzel a felesleges bosszankodásokat ellehet kerülni, gondolok itt a veteményes kiásására, a kis területen lévő nagy mozgás igényű kutyus állandó mehetnékje, gubancos, csúnya látványt keltő hosszú szőr és egyéb olyan apróságok, melyek abból fakadhatnak, ha nem jól választunk, majd ezt követően nem jól gondozzunk, nem tudjuk biztosítani számára azt amire valójában szüksége lenne. Hányszor is hallhattuk már, hogy túl nagyra nőtt a kutya és már nem is kellett családnak? Aztán már ment is az utcára, menyhelyre…. Ezért is fontos meggondolni, mi az, amit biztosítani tudnák egy kutyának és ez alapján választani, nem pedig az alapján, hogy fajta tiszta vagy keverék, nem a cuki mérő a fontos (az legyen egy harmadrangú kérdés), hanem ahogy írtam is, meg tudunk-e adni mindent a kutyusnak. Hiszen, ahogy saját magunknak, családunk jó egészséget szeretnénk, így a kutyánknak is. Ahogy gyermekeinkről, úgy róluk is gondoskodni kell, míg élnek.


8. Hogyan jött nálad ez a gyönyörű szeretett, melyet a természet és az állatok iránt érzel?

Kicsi korom óta fontos részét képezték az állatok az életünknek, mind a haszon, mint a házi állatok. A haszon a család miatt volt, a kutyus és a cicus leginkább miattam és a tesóm miatt. Az idő múlásával egyre jobban a szívemhez nőttek. Majd a későbbiekben már nem tudtam volna elképzelni, hogy ne legyen itthon állat. Szeretem látni a kis négylábúakat, szeretek gondoskodni róluk, dédelgetni őket. Örömet, megnyugvást jelent számomra a velük eltöltött idő. Ezért is érzem fontosnak azt, hogy legyen kutyám és/vagy macskám.
A természet iránti szeretetem pedig leginkább abból fakad, amit láttam. Ugyan úgy, mint az állatoknál. A virágok, a bimbódzó fák mindig is szépek voltak a szememben, csodálatosnak tartottam, ahogy néhány fa hatalmasra meg tud nőni. A nagymamám virágok iránti szeretete pedig elvarázsolt, úgy ahogy az is, hogy a mama bármilyen növényhez hozzá nyúlt az újjá éledt, kivirult, gyönyörűvé vált, mintha varázsolni tudott volna. Persze valószínűleg az évek során megtanult velük bánni, de ettől függetlenül csodálatosnak gondolom azt, amit ő tett. Ez is közre játszott abban, hogy én is meg akartam tanulni a növényekkel bánni.


9. Imádok állatkertekbe járni. A mostani célom a Fővárosi Állat és Növénykert.
Esetleg te jártál már ott? Mi a véleményed róla?

Pár éve már jártam ott, családi kirándulás néven. Csak ajánlani tudom. Alapvetően bárki számára gyönyörűnek mondanám, de akinek a szívéhez picit is közelebb állnak az állatok és a növények, azoknak egy igazán fantasztikus élményt nyújthat ez a kis kiruccanás. Mindenképp ajánlanám neked is, és az olvasóknak is, hogy ha tehetik, látogassák meg a Budapesti Állat- és Növénykertet. Ez csak amolyan vélemény, de nekem a legjobban a nagy macskák, illetve a guzmániák és orchideák tetszettek a leges legjobban. Magamat ismerve, ez nem csoda, hisz nagyon macskás vagyok, és ez a két virág a kedvenceim közé tartoznak, ha nem a legnagyobb kedvenceim. Tehát útra fel, és láss sok-sok szépet.


10. Ugye én szépségápolással foglalkozok, így muszáj megkérdeznem tőled mi a véleményed azokról a smink márkáról, melyeket állatokon tesztelnek?
Te milyen állatkísérlet mentes sminkeket használsz?

Nem mondhatnám, hogy kimondottan örülök ezeknek. Értem én a szépség ápolást, a nők és a sminkek közti kapcsolatot, de azt nem, miért állatokon próbálják ki. Nem vallom magam bármi-féle aktivistának, vagy zöldikének… De ettől függetlenül felháborít a gondolat is. Nem feltétlen vagyok abban biztos, hogy a tesztelésre nem lehetne mást kitalálni, ami azért közelebb állna az emberi sminkeléshez, mint az, hogy egy olyan élőlényen kísérletezzék ezeket a szereket, akik szegények azt sem tudják mi fán terem az a smink, és azt is lemerném fogadni: az ő bőrük másképp reagál ezekre a szerekre, mint a miénk. Pusztán azért, mert ők más életkörülményekhez vannak hozzá szokva. (gondoljunk csak arra, hogy az egész testüket szőr borítja, vagy éppen toll, nagyon sokan közülük 4 lábú, a legtöbben kint vannak a szabadban….)
Jelenleg semmilyen sminket nem használok. Néhány régi sminkem még meg van. Szerettem magam kisminkelni, a szememet festettem leginkább, mivel a szám sokszor száraz volt és emiatt a rúzs nem állt jól. A jelenlegi kapcsolatom elején még használtam sminket, ami idővel elmaradozott, de tudom, hogy a Párom így is szeret engem.

Forrás: Google


11. Maradjunk a témánál. Esetleg van valamilyen szépségápolási rutinod? (bővebben kifejtve)
           
 Ha szépségápolási rutinhoz sorolhatom az alapvető tisztálkodási szokásaimat, akkor a legfőbb, ami ide tartozik az a tusolás és a fésülködés. Emellett parfümöt és deot is használok még napi szinten. Ezen felül testápolót szoktam alkalmazni, de nem napi rendszerességgel. (heti 1-2 alkalommal). Mint ahogy említettem, már nem sminkelem magam, ettől függetlenül úgy gondolom, a kezeim mellett az arcom, ami a leginkább ki van téve a szennyeződéseknek. Emiatt (is) szoktam kamillás gőzölést alkalmazni. Úgy érzem, tényleg mélyen tisztit és megnyugtatja a bőrömet. (Erre a célra kamilla virágzatot szoktam használni). Bizonyos időközönként a hintőpor használata is részét képezi a szépség    ápolásomnak. 


12. A közeljövőben találkozhatunk veled esetleg valamilyen rendezvényen?

A közeljövőben nem veszek részt rendezvényeken, így sajnos nem lehet velem találkozni. Talán egyszer egy alkalommal adódik egy lehetőség a találkozásra, de akkor biztosan értesítem az olvasókat.



A velem készült riportot ITT tudjátok elolvasni. 

  • Share:

You Might Also Like

0 megjegyzés