Miskolc utcáin csatangol egy kedves farkas! | Loopy története

09:00

 A mai napon szeretném bemutatni NEKTEK a miskolciak kedvencét Loopy farkast. Egy véletlen során bukkantam rá a Facebookon. Mivel nem csak engem, de másokat is érdekelt Loopy, így felvettem vele a kapcsolatot, hogy bemutathassam és jelenléte több emberhez is eljuthasson. Fogadjátok nagy szertetettel a vele készült interjút, melyet itt olvashattok.






1. Mesélnél picit róla, hogyan született meg Loopy? 

Erika, ha hiszed, ha nem, ez valahol számomra is rejtély. Körülbelül egy éve kezdett el bennem motoszkálni valami, hogy kellene egy jelmez. Miért, minek? Akkor még nem tudtam. Azt viszont igen, hogy mindenképp valami állati figura lesz. Mivel nem igazán voltam járatos az elkészítés folyamatában, ezért az interneten kezdtem el keresgélni. Rengeteg időt töltöttem leírások olvasgatásával, videók megnézésével. Ekkor még mindig nem tudtam, hogy milyen állat legyen. A következő lépés az anyagok beszerzésének felkutatása volt. Az elérhető műszőrmék láttán alakult ki az elképzelésem. Szürke és tört fehér anyag volt, ami megtetszett és mivel egér nem szerettem volna lenni így maradt a farkas. :D Sok munkával jött létre a végeredmény. Igen ám, de minek? Otthon a négy fal között flangálni nem olyan nagy élmény. Akkor egy hirtelen jött ötlettől vezérelve úgy döntöttem, hogy (csak úgy brahiból) bemegyek a városba. Szerencsémre akkor kezdődött az adventi vásár. (Gondoltam, csak nem fognak lelőni. :D Azt tudtam, hogy a gyerekeknek tetszeni fog, de a hogy a felnőttek mit szólnak majd?) Hát igencsak meglepődtem a fogadtatáson, mert pozitívan fogadott mindenki, persze vérmérséklettől függően: volt aki „csak” mosolygott, volt, aki visszaintegetett, volt, aki köszönt, volt, aki megdicsért, volt, aki odajött fényképezkedni, volt, aki megölelt. Azt gondoltam, hogy ez eddig rendben van, a karácsonyi szeretet mindent megmagyaráz. Aztán jött a szilveszter, újabb lehetőség: buli, fanta, haverok, meg minden. Akkor sem volt semmi gond, miden happy. Aztán, hogy lecsengett az ünnepi hangulat egyszerűen hatalmas űr támadt. „Az nem lehet, hogy itthon üljek!! Kimegyek!” Kimentem. És valahogy ekkor sem akartak megkövezni, minden olyan volt, mint addig. Mosolygás, öröm. Onnan már nem volt visszaút. Tudtam, hogy mennem kell megint. J  
 

2. Miért pont a Loopy nevet kaptad?
Elárulnád nekünk a korodat farkas évbe számítva?

Először is szerettem volna rövid, könnyen megjegyezhető nevet választani, aminek lehet némi köze is hozzám. Latinul a farkas, ugye Canis Lupus. Ez szép viszont kissé hosszú és wikipédiás, lexikon szagú. :D Legyen rövid és becézett: Lupi. Ez az! És itt engedtem a trend(i nevezzünk mindent külföldiül) csábításának és így lettem Loopy. Talán azért, mert kicsit érdekesebb, talán azért mert az angolban így van egy kis őrült, lökött jelentése is, ami jellemző lehet rám, de esküszöm egyáltalán nem azért, mert külföldi babérokra vágynék! :D

Igazából kortalan vagyok. :D Egy farkasbőrbe bújt, felnőtt bőrbe bújt kisgyerek (akibe az ördög bújt :D :D :D) :o hűha, micsoda kép!


3. Hol születtél? Hol élsz most a hegyvidéken vagy az erdőben?
Honnan jött az ötlet, hogy te legyél Miskolc „kabalája”? Mit képviselsz?

Miskolcon születtem és itt is lakom. Tőről pattant városlakó vagyok, elkényelmesedett fotelhuszár. :D Én ebbe a mesterséges vadonba tartozom, amit Miskolcnak hívnak.

Most kissé zavarba hoztál! Én? Kabala? :o Mindenesetre nagyon megtisztelő, hogy így gondolod, köszönöm szépen. J Bennem semmi ilyen fel sem merült.


4. Milyen az életed itt ebben a nyüzsgő „nagyvárosban”?
Esetleg mesélnél NEKÜNK az étkezési szokásaidról?

Előre kell bocsájtanom, hogy nem eszek nagymamát és nem eszek Piroskát sem :D és hogy a többiek is felsóhajthassanak: kijelentem, hogy egyáltalán nem vagyok emberevő. Ilyen értelemben nem szeretem az embereket! :D Természetesen fontos dolog az étkezés. Fontos, hogy mit eszel, hogyan és milyen körülmények között. Én inkább kevesebbet eszek, de amit megeszek, az legyen jó minőségű. Mindig megnézem, hogy mit tartalmaznak az élelmiszerek. Szeretek étkezőasztalnál, leülve (akár ismerősökkel, barátokkal is) étkezni úgy, hogy közben nem nézek tévét, nem internetezek, nem foglalkozom mással. Szeretem ízlelni az ételt és nem lenyelni egy másodperc alatt egy darabban. Szeretem a hasam, persze ez meg is látszik. Éppen ezért még többet kell sétálnom. J


5. Ha éppen nem az utcákon kóborolsz, akkor hol találhatunk meg?
 Esetleg van valamilyen hobbid, amit szívesen megosztanál velünk?

Sajnos több tényező is befolyásolja az utcán eltöltött csatangolásom idejét. Elsősorban az időjárás. Érthető módon a meleget nem bírom sokáig. Az esőt sem kedvelem. A hűvösebb idő az én jóbarátom és a szél is kellemes pajtás. Nyilván a szabadidő az, amit erre fordíthatok, és ez erősen meghatározza az időpontokat. Többnyire hétvégére vagy ünnepnapokra tehetők a kóborlások időpontjai, de adódott már kivételesen hét közbeni kiruccanás is. Ha éppen nem csámborgok, akkor esetleg az interneten keresztül elérhető vagyok, bár nem vagyok mindig online. Szeretek kerékpározni (illetve csak szeretnék, mert a szőrömet bekapná a lánc, és csupa olajos is lennék tőle. De tutuira kitalálom a megoldást, mert ez is egy jó poén lehetne. :D).


Forrás: Loopy a miskolci farkas


6. Mivel közlekedsz a mindennapokban?
Például néha igénybe szoktad venni a tömegközlekedési eszközöket?
Ha igen, akkor az emberek, hogy fogadják, mikor összefutnak veled, mondjuk a buszon vagy villamoson?

Látod, ezen a villamos, busz témán már én is elgondolkoztam. Amikor advent tájékán a miskolci belvárost róttam, láttam a gyönyörűen feldíszített villamost és gondoltam is, hogy milyen jó lenne felszállni rá. De hogyan is lehetne felszállni egy farkasnak a buszra vagy egy villamosra? Sajnos nincs zsebem, ezért se pénzt, se iratokat, se bérletet nem tudok magamnál hordani. Továbbá azt sem tudom, hogy ha szeretnék bérletet váltani, akkor ahhoz milyen papírokat kellene egy farkasnak felmutatnia. (Mit szólna a pénztárban a hölgy? Mit kérne tőlem? Születési anyakönyvi kivonatot? Oltási bizonyítványt? Vagy mit? :D Biztosan megérne egy videót! :D) A fogadtatás szerintem hasonló lenne az utcaihoz, nem hiszem, hogy más lenne a reakció. Egyébként gyalog közlekedem, vagy ha messzebbre mennék, akkor ismerős segítségét kérem az elszállításomhoz.


7. A nagy kérdés, létezik esetleg Miss Loopy?
Ha esetleg nem, akkor számodra milyen lenne a tökéletes farkas hölgy?
Őszintén szólva én Piroskába vagyok belezúgva. Őt keresem éjjel-nappal (csak nem Budapest, hanem Miskolc!) :D;)


8. Mik a terveid a jövőben?

A Youtube-ra feltettem azt az egy videót, ami az FB oldalon van (amit egyébként kaptam és kicsit szerkesztettem is amennyire tudtam). Ezt is csak inkább kíváncsiságból tettem, mert még oda soha semmit sem töltöttem fel. A probléma abból fakad, hogy nem tudom saját magamat videózni az utcán, ezért nincs különösebb anyagom, amit kitehetnék. A kisebb gegeket fénykép formájában meg tudom oldani és ez most még talán kielégíti az igényeket. Nem igazán foglalkoztam a népszerűsítés gondolatával, a Facebook oldalt is csak azért hoztam létre, mert az ötödik vagy hatodik városi sétám alkalmával vetődött fel bennem az a gondolat, hogy vajon mire gondolhat az, aki már sokadjára lát. Ez első alkalom még elmegy, talán a második is. De az után nem gondolja azt, hogy „Ennek szerintem vagy egy kerékkel több van vagy eggyel kevesebb!”? Talán, aki ellátogat, az oldalamra elhiszi, hogy nem vagyok közveszélyes. :D
Terveim természetesen vannak. Szeretnék Miskolcon több helyre is eljutni. Többnyire a forgalmasabb helyeket választom, hogy ne legyen céltalan a bolyongásom, ugye. Éppen ezért megfordult a fejemben egy „Merre jártam?” rovat, amiben Miskolc egy-egy kevésbé ismert részén készítenék fényképet és kitalálhatnád, hogy vajon hol is készült a kép. Másik tervem, hogy olyan gyerekekhez juthassak el, akiknek nagy szükségük lenne egy kis felvidulásra (még ha csak percekre is). Tettem lépéseket is már ebbe az irányba, várom a visszajelzést. Végül, de nem utolsó sorban van egy vágyam. DVTK szurkoló vagyok (van is egy mezes fotó az oldalamon, bár akkor az a Jegesmedvéknek szólt) és nagyon jó lenne, ha egyszer egy focimeccs alkalmával én indíthatnám a kezdőrúgást. De ez lehet, hogy megmarad álomnak. Meglátjuk! J    


9. Mesélnél picit a magányos farkas létről (hiszen „társaid” a vadonban falkákba verődve csatangolnak)? 
Mit szólnál hozzá, ha a későbbiekben valaki felkérne (pl:egy róka), egy  „bandázáshoz”? Te szívesen fogadnád például a felkérést?
Hiszen a mesékben általában a róka és a farkas jó cimbik.

Nem érzem magam magányosnak. Sőt ellenkezőleg, amikor csatangolok kifejezetten nem. Ezért is hajt a vágy, hogy újból és újból kimehessek.

Én örülnék neki a legjobban! J Semmi akadálya, én benne vagyok mindenben. Hajrá rókák, kutyák, macskák, kígyók, békák!! :D :D :D

Forrás: Loopy a miskolci farkas


10. Bevallom, én nem olyan régóta tudtam meg, hogy létezel (egy csoportban olvastam először rólad), de az óta kíváncsivá tettél engem, és szerintem másokat is.
Konkrétan volt egy olyan videód a facebook oldaladon, hogy leleplezed magad.
 Nos, ennek hatására, szeretném megkérdezni tőled, hogy nem félsz, hogy egyszer valaki leveszi a „jelmezt” rólad?
Esetleg erre volt már kísérlet? Ha igen, akkor, hogyan küszöbölted, ezt ki?

Szerencsére ilyen még nem fordult elő. Én úgy gondolom és remélem, hogy nem lesz ilyen elvetemült senki sem. A bűvész trükkjei is csak addig maradnak meg a csodák szintjén, amíg el nem árulják azt. Ahogy kiderül, hogy hogyan is került a nyuszi a kalapba, abban a pillanatban odavész a csoda és ez lehangoló. Arról nem is beszélve, hogy mindenki más figurát képzel el a jelmez alatt. Ha erőszakkal levenné valaki, az borítékolható, hogy nagyot csalódna. Megéri ezt kockáztatni?? Ugye, nem! J


11. Esetleg olyan előfordult már, hogy valaki hazáig követett, annak a reményében, hogy leleplezhessen téged?

Még eddig nem. Egyébként az esetek döntő hányadában kocsival vesznek fel és visznek haza és különben sem vagyok sztár, hogy a paparazzo-k kövessenek. J


12. Ha valaki szeretne veled találkozni, honnan tudjuk meg, hogy éppen merre jársz? Esetleg Instagramot használsz?
A közeljövőben milyen eseményeken fordulsz majd meg?

Hogy éppen merre fogok járni az általában spontán alakul ki. Váltogatom a helyeket és az időpontokat is amennyire tudom, persze keresem is az új lehetőségeket. Nem teszem előre ki az oldalamra, hogy merre lesz a séta, mivel sokszor a helyet és az időpontot is csak percekkel azelőtt találom ki, ad hoc, hasraütésszerűen. Így mindenkinek egyformán van (vagy nincs) esélye velem összefutni. :D  A barangolások alkalmával (eltekintve egy-két kivételtől) egyedül megyek, ezért nincs lehetőség semmilyen eszköz használatára (telefon, gps, fényképezőgép), hogy online lehessek. Kérésre, kivételesen összehozható valami találkozó, de nem ígérhetek semmit sem biztosra, ugye. ;)

Kifejezett rendezvényre csak akkor mennék, ha hívnának. Nem trollkodnék szét öncélúan egy eseményt, ha nem muszáj. Már sok helyen megfordultam, kávézókban, éttermekben, boltokban, fodrászatban, iskolában, stb., de mindig csak meghívásra. Többnyire mindig a pillanat hozta. Én nem szeretnék betolakodni sehova sem. Egyébként nem terveztem előre semmit. Jön a nyár, el fog kelleni mennem egy kis (kényszer) szabadságra. Persze ha ilyen hűvös idő lenne, mint most, annak tudnék örülni, de ezt meg rajtam kívül kevesen szeretnék, ugye? :D Így a hűvösebb idők visszatértéig egyre kevesebbszer találkozhatunk sajnos. Addig áthidalásnak ott van az oldalam, ahol időnként egy-egy bejegyzéssel „boldogítom” majd az érdeklődőket. J

Engedélyezte:Loopy a miskolci farkas


Engedélyezte:Loopy a miskolci farkas

Engedélyezte:: Loopy a miskolci farkas


13. Nagy kérdés még, hogy a bundádat, hogyan tisztítod meg?

Bizony ez is fontos dolog. Nem csak a por, a kosz, de a meleg sem kedvez a bundámnak, ezért muszáj adnom magamra, mert ha büdös vagyok, akkor Piroska messzire elmenekül! Azt pedig nagyon nem szeretném! J Ezért sokszor welness (rövid, műszálas) programot szervezek negyven fokon. :D Fontos, hogy mosás és centrizés után ki kell fésülnöm a bundámat, mert ilyenkor kissé összecsomósodik, és nedvesen még van esélyem helyreállítani egy fésű segítségével. Nagyon fontos az öblítő is. Az első mosás alkalmával nem használtam öblítőt és az égnek állt a szőröm a látványtól. Antisztatizál. Jól mondtam? :D Néha pedikűröshöz is kell mennem, mert kopnak a körmeim. 

Engedélyezte: Loopy a miskolci farkas


14. Mesélnél picit nekünk a facebook oldaladon meghirdetett kihívásodról?

Felkapott hír volt ez a kékbálna dolog. Én remélem, hogy csak a médiának sikerült ebből ilyen nagyot kihozni és őszintén remélem, hogy nincsenek ennyire eszement, lelkileg agyongyötört, reménytelen fiatalok, akiket ilyen marhaságokkal meg lehet vezetni. De menjünk biztosra alapon gondoltam azt, hogy hátha eltalál valakit, aki netalántán ilyen mélyen van és akkor már nem éltünk hiába. Bár ettől fontosabb (és szerintem a legfontosabb) az adott illető közvetlen környezete. Hiszen a családnak és a közvetlen ismerősöknek van lehetősége a probléma észrevételére és megoldására. Mert ahol már az öngyilkosság felmerül, ott nem kis probléma van. Egyébként a problémák megoldása sok esetben a saját kezünkben van. Ahhoz, hogy valami megváltozzon, nem mástól kell várni megoldást, hanem nekünk kell érte tenni valamit. Nem mosolyog az eladó a boltban? Szidhatom, de attól még nem fog mosolyogni. Kezdj el te mosolyogni és meglátod, vissza fognak mosolyogni!
Igazából ezt a posztot figyelem felhívásnak szántam. Örülök, hogy páran vissza is jeleztek. A lényeg, hogy elindulj az úton. Figyeljünk egymásra!


15. Látom te is nagy jegesmaci szurkoló vagy, neked ki a kedvenc játékosod?
Minden meccsükön ott tudsz lenni?

Sajnos egyen sem lehettem ott. Nem is tudom, egyáltalán beengednének egy farkast az emberek közé??? :D Ej, pedig nagyon jó lenne! Még az idő is jobb odabent! :D Őszintén be kell, valljam, nem vagyok fanatikus hoki drukker, nem követek minden pillanatot, de mint miskolci csapatot mindenképpen támogatom. Szép eredményeket értek el, gratulálok nekik! Hajrá Diósgyőr!! J

Ha  kedvet  kaptál hozzá, és  jobban  megismernéd a  mi kis  farkasunkat, akkor  csak  KATTINTS IDE!  



You Might Also Like

0 megjegyzés