Riport II. - Flora R.Grande blog

12:00

Ma egy interjúval készültünk NEKTEK a Flora R Grande blog írójával. Ezen a blogon számos rövidebb történtet, novellákat, személyes véleményeket olvashattok. A velem készült riportot  ITT olvashatjátok el.


1. Bemutatkoznál nekünk? Hogy hívnak? Hány éves vagy? Mivel foglalkozol?

Flora R. Grande az írói álnevem, de az eredeti nevemet nem szeretném nyilvánosságra hozni. Aki nyelvismerettel rendelkezik és logikával, annak könnyű dolga van az írói álnevemet az eredetire átalakítani.  17 éves vidéki lány vagyok, akire jelenleg az érettségi vár.

2. Miért kezdtél blogolni? 
Esetleg tudnál olyan embert mondani, aki nagy hatással volt rád, netalán inspirált az írásban?

Nyolc éves koromban írtam először egy kis virágos könyvbe. Igaz, akkor még nem voltak értelmesek. Szerettem az irodalmat, szerettem meséket olvasni, valamint a filmeknek és sorozatoknak is nagy rajongója voltam. Aztán ötleteim támadtak egy film után. „Miért ez történt? Inkább ennek kellett volna…” Majd leírtam ezeket. Később láttam a neten, hogy sokan vannak, akik le is írják ezeket a történeteket saját blogjukba. Így én is belekezdtem 12 éves koromban. Jelenleg egy magyar írónő inspirál: Borsa Brown. Csodálom az írásait.


3. A bemutatkozásnál írtad, hogy tanácsot is adsz szívesen az olvasóidnak. 
Milyen témában kereshet fel valaki téged?

Bármilyen témában szívesen adok tanácsot, nem csak blogot illetően. Voltak, akik rám írtak szerelemmel, barátsággal, vagy bloggal kapcsolatban. Tanácsadásban olyan vagyok, akár az orvosok titoktartó. Lakat a számon és a billentyűzetemen is.


4. Azt is megtudhattuk, hogy elkezdtél könyvet írni. Kicsit mesélnél nekünk róla?
 Kinek ajánlod a műved? Jelenleg, hogy haladsz vele?

A könyvet tavaly nyáron kezdtem el írni. Már meg voltak az alapok, de nem tudtam mitől legyen izgalmas. Mi olyat tudnék írni, amihez hasonlót még nem olvasott senki? Nem találtam meg rá a választ, így körülbelül egy évig nem törődtem vele. Aztán egy álom hatására, megtaláltam a választ, hogy mi legyen a folytatása. Egy tizennyolc éves lány szemszögéből fog íródni. Egyenlőre, a krimi az uralkodó szál benne, de hajlok a fantasztikusra is. Jelenleg a harmadik fejezetnél járok  A címe: Szabadság, mindenáron. A cím kiválasztása tudatos volt, hisz a főszereplő célja mindig a sazbadság elérése lesz, ezért bármit megtenne. Szerintem felnőtteknek és fiataloknak is egyaránt szórakoztató lehet.


5. Mit mondanál egy kezdő írónak? Milyen tanácsokkal látnád el? Mire figyeljen oda?

Saját magam is kezdő író vagyok. De, amit megtanultam az írással kapcsolatban, hogy legyek bátor és merjem leírni, amit gondolok. Valamint, hogy ne adjam fel, ha kilátástalan is a helyzet.


6. Nagyon kíváncsi vagyok és szerintem az olvasók is, hogy hol látod magad 10 év múlva?

Nehéz kérdés… Azt hiszem huszonhét évesen a férjemmel képzelem el magam, aki mindenben támogat. Bízok abban, hogy egy nap külföldön élhetek és talán, akkor eljön az ideje. Ha ennél is optimistábban gondolkozok, akkor reménykedem, hogy egy sikeres könyv kerül majd ki a kezeim alól. De ez nagyon elérhetetlennek tűnik.


7. Ha visszamehetnél a múltban, min változtatnál? Nem csak a blogolásra gondolok.
Javítanék a múltban elkövetett hibáimon.



Cikkajánló




Ez a cikk áll legközelebb hozzám, amikor olvastam könnybe lábadt a szemem. Most is nagyon a hatása alatt álok, ezért előre is elnézést kérek, ha picit csapongóak lesznek a gondolataim. Már elég jól ismertek, ahhoz, hogy tudjátok, mennyit jelent nekem Suzyka, az én kis csepp manóm (*kiskutyám), és mikor szembe jön velem, egy hasonló iromány nem tudom megállni, hogy el ne olvassam. A bejegyzésben Bíborka kiscicáról olvashatunk, akit Flora sajnos elveszített, de ahogy elkezdem olvasni, mégsem egy szokványos cikk tárul elém, hanem ez egy szívhez szóló búcsúlevél.
Remélni tudom csak, hogy TI is felelős gazdik vagytok és lesztek a közeljövőben.
Ha megengeditek, akkor idéznék NEKTEK a cikkből pár sort, mert ez mindent elmond szerintem: 
" Ha már van egy cicád, tanulj az én hibámból és légy vele, amikor csak lehet. Játssz vele, ha azt szeretné, vagy simogasd, mert egy nap meg fogod bánni, hogy nem használtál ki minden lehetőséget. Egy újság, könyv vagy egy film mindig ott lesz, de egy élőlény nem.”


„Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért, amit megszelídítettél.”(Antoine de Saint Exupéry)


                                                       

                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

You Might Also Like

0 megjegyzés